سیستم صوتی خودرو از اجزاء مختلفی تشکیل شده تا بتواند فایلهای صوتی و تصویری را پخش کرده و با استفاده از نقشهها مسیریابی کند. این سیستمها معمولا کامپیوترهای کوچکی هستند که وظایف محدودی را انجام میدهند. اکثر اجزاء موجود در کامپیوترها و لپتاپها را میتوان در سیستم مولتی مدیای خودرو مشاهده کنید. سیستم مولتی مدیا، پردازنده، حافظه موقت، چیپستهای رمزگشایی کدهای دیجیتال و درگاههای ورودی و دیگر اجزاء را شامل میشود. اما با سرعت و توان کمتر. معمولا دی وی دی فابریک توان کمی دارد؛ اما میتوان آنها را به انواع اندروید ارتقا دهید؛ تا قابلیتهای بیشتری را در اختیار داشته باشید.
سیستم صوتی خودرو چگونه کار میکند
با روشن شدن سیستم، حافظه پایداری که در برد اصلی قرار دارد، مراحل روشن شدن سیستم که شامل تست ورودی و خروجیها و کارت گرافیک سیستم و دیگر اجزاء است را انجام میدهد و نرمافزار سیستم عامل موجود را بارگذاری میکند. پردازنده بعد از این که این مراحل را پردازش کرد، وارد قسمتی از برنامه که به صورت یک چرخه بدون انتها است میشود.
برای کارهای مختلف که نیاز به پردازش وجود داشته باشد؛ وقفههایی تعریف میشود. این وقفهها زمانی اتفاق میافتند که به عنوان مثال، شما صفحه نمایش را لمس میکنید. سیستم باید محل دقیق لمس شما در صفحه نمایش را با رمزگشایی از کدهایی که از صفحه نمایش به پردازنده فرستاده میشود تشخیص دهد؛ و در صورتی که دکمهای یا فرمانی برای محل لمس وجود داشته باشد، آن را تشخیص داده و عملکرد مناسب را داشته باشد.
درباره سیستم صوتی خودرو بیشتر بدانید
کدهای عملکردهای مختلف سیستم صوتی خودرو در حافظه پایداری که در سیستم تعبیه شده قرار دارند و با اجرای این کدها، کار مورد نظر انجام میشود. سیستم مولتی مدیا اندروید دارای حافظه ذخیرهسازی زیادی است و میتوان انواع اطلاعات مختلف را داخل آن ذخیره کرد. ممکن است برنامه مورد نظر شما به اطلاعات دیگری نیاز داشته باشد که بعد از فراخوانی برنامه این اطلاعات نیز در حافظه موقت بارگذاری میشوند. در سیستمهای مولتی مدیای قدیمی که مقدار حافظه داخلی کم است؛ اطلاعات برنامهها بر روی حافظه فلش که به درگاه ورودی یو اس بی متصل میشود، ذخیره میشوند.
حافظه موقت و یا حافظه پایداری که در سیستمهای مولتی مدیا اندروید قرار دارند برای ارتباط با پردازنده از گذرگاه باس سیستم استفاده میکند؛ که سرعت بالایی دارد، ولی اطلاعاتی که بر روی حافظه خارجی فلش قرار دارند باید با سرعت محدودی انتقال داده شوند و باعث کند شدن اجرای برنامه توسط سیستم میشوند. نمونهای از اطلاعات برنامه که در سیستمهای مولتی مدیای قدیمی بر روی فلش ذخیره میشدند، نقشههای آفلاین هستند؛ که بعد از بارگذاری برنامه نقشهخوان، اطلاعات نقشه از روی حافظه فلش پردازش میشدند.
سرعت پردازش
هر قدر سرعت پردازش، سرعت انتقال اطلاعات در گذرگاه باس سیستم و ظرفیت و سرعت حافظه موقت بیشتر باشد، برنامهها با سرعت بالاتری پردازش میشوند و تاخیری در اجرای فرمان حس نخواهید کرد. در زمان اجرای فایلهای صوتی و تصویری نیز این مراحل باید طی شوند. ابتدا برنامهای که توسط آن میتوان این فایلها را اجرا کرد، در حافظه سیستم بارگذاری میشود و بعد از آن، فایلها فراخوانی میشوند. اطلاعات موجود در فایلهای صوتی بعد از انجام تنظیماتی مربوط به تغییر در فرکانسهای مختلف که در سیستمهای امروزی به صورت دیجیتالی انجام میشود، به بخش تبدیل دیجیتال به آنالوگ فرستاده میشوند. بعد از ایجاد موج صوتی آنالوگ، سیگنالهای آنالوگ به پیش تقویتکننده و تقویتکننده قدرت فرستاده میشوند و بلندگوها صدا را پخش میکنند.
فایلهای تصویری بعد از رمزگشایی به دو بخش تقسیم میشوند: صدا و تصویر. صدا به صورتی که در بالا گفته شد پردازش میشود و تصاویر به بخش کارت گرافیک سیستم منتقل میشوند؛ و در این قسمت پردازندهای وجود دارد که تصاویر را پردازش میکند و مقدار رنگها و روشنایی و اندازه صفحه نمایش را مشخص میکند و این سیگنالهای تصویری را به صفحه نمایش برای پخش میفرستد.
به طور کلی دستگاههای اندروید از تواناییهای بیشتری برخوردار هستند؛ و فرامین مختلف را میتوانند بدون کوچکترین وقفهای انجام دهند. با اسمارت آپشن تماس بگیرید تا سیستم صوتی خودرو خود را با انواع پیشرفته آن، به روز کنید.








