سازندگان اتومبیل چه چیزی را میتوانند به فناوری دوربین ۳۶۰ درجه اضافه کنند؟
سازندگان در حال رقابت برای اضافه کردن فناوری دوربین ۳۶۰ درجه ، برای تامین ایمنی و راحتی هستند. لندروور یک سیستم دید X-ray را به اسم سرپوش شفاف راه اندازی کرد که میتواند از داخل سقف ماشین بیرون را ببینید و زمان بالا رفتن از جاده و مسیر را به شما نشان میدهد. بیشتر ماشینهای شاسی بلند دوربینهای جلویی به سمت پایین دارند. لندروور این فناوری را کمیبیشتر ارتقاء داده و جاده را به عنوان یک مسیر نیمه شفاف در زیر چرخها نشان میدهد.
شاسی بلندهای گران قیمتتر یک دوربین پنجم را در بالای شیشه قرار میدهند تا دید عقب را تقویت کند. شما هنوز هم به یک دوربین رو به پایین نیاز دارید، چرا که عقب ماشینهای شاسی بلند ممکن است دید دوربینها را به فاصله ۶۰ تا ۱۵۰ سانتی متری را کور کنند. دوربین ۳۶۰ درجه انواع خودرو را همچنین میتوان به عنوان جایگزینی برای دید عقب استفاده کرد؛ برای مثال، زمانی که مقدار زیادی بار در عقب ماشین قرار گرفته است. تسلا و سازندگان دیگر در حال کار کردن بر روی سیستمهای دیجیتالی دید عقب هستند؛ این سیستمها میتوانند دوربینهای عقب و کنار را به همدیگر وصل کرده تا یک تصویر عالی را فراهم آورند.
دستکاریهای ساده باعث مفیدتر شدن دید اطراف و عقب ماشین خواهند شد. آنها را میتوان با استفاده از تمییزکنندههای لنز بهتر کرد، خواه با استفاده از هوا و یا آب صورت گیرد. لنزها اغلب کدر، کثیف یا خیس میشوند و تصویر درستی را نشان نمیدهند. چراغهای اضافی باید نور را بهتر پخش کنند؛ کیفیتها تنوع بسیاری دارند.
چرا دوربین ۳۶۰ درجه خودرو از الزامات استاندارد هم بهتر هستند؟
هر ساله تقریبا ۲۱۰ نفر به خاطر تصادفات ناشی از دنده عقب رفتن میمیرند که در مقابل ۳۳,۵۶۱ نفر مرگ و میر جادهای در سال ۲۰۱۲ قرار دارد. استانداردها داشتن دوربین عقب را برای ماشینها از سال ۲۰۰۸ الزامی کرده است. قانون داشتن دوربین عقب سرانجام در سال ۲۰۱۹ به بار خواهد نشست که همه ماشینهای فروخته شده یک سیستم دوربین عقب خواهند داشت.
زمانی که این سیستم دوربین ۳۶۰ درجه بر روی ماشین هامر اچ۲ در سال ۲۰۰۴ نصب شد، قیمت دوربین به اضافه دستگاه نمایشگر چیزی حدود ۱۵۰ دلار بود. تا سال ۲۰۱۹، قیمت دوربینها ۵۰ دلار خواهد بود و بسیاری از ماشینها به صورت پیش فرض نمایشگرهای مخصوص سرگرمی خواهند داشت، و این هزینه به خاطر تغییر قیمت پایه ماشین پرداخت خواهد شد.
قانون گذاری و استفاده از این ملزومات، تنها باعث نجات جان تعداد کمی از مردم خواهد شد. پیش بینی میشود که سیستمهای اضافی علی رغم هزینهای که در بر خواهند داشت در هر سال باعث نجات جان یک سوم از تعداد ۲۱۰ نفر خواهند شد. بسیاری از رانندگان به نمایشگرها نگاه نخواهند کرد و آنهایی که نگاه میکنند افراد را به دلیل کثیفی یا نور خورشید موجود بر روی دوربین یا صفحه LCD نخواهند دید.
قوانین این امکان را در اختیار رانندگان قرار خواهند داد تا نمایشگرهای کوچکی را در آینههای بغل بگذارند. تجربه شخصی نشان میدهد علی رغم اینکه این نمایشگرها بیش از حد کوچک هستند، اما از خطرات جلوگیری خواهند کرد. اتومبیل سازان احتمالا آنها را در ماشینهای ارزان قیمتتر به کار خواهند برد. تصویری را که میتوانید در آنها ببینید ممکن است واقعیتر باشد و فاصله ماشین تا چند متر بهتر دیده شود.
دوربینهای فضای اطراف خودرو از دو جهت نسبت به دوربینهای عقب توصیه شده توسط قوانین بهتر هستند. اول از هر چیز، دوربینهای اطراف میتوانند بچهها یا حیوانات خانگی را نشان دهند که از کنارهها به ماشین نزدیک میشوند. همچنین، قیمت این سیستمها احتمالا توسط کاهش هزینههای آسیب به ماشین جبران خواهد شد. چه کسی در طی ۱۰ سال حداقل یک تصادف با سرعت پایین ندارد؟ شما ممکن است آن را گزارش ندهید، چرا که بیشتر آن را از جیب خودتان پرداخت خواهید کرد، اما مطمئنا این مقدار پول را به تدریج در طول زمان خرج میکنید.